Educatie

Cursussen

We geven regelmatig cursussen over sociale wespen aan mensen met interesse in natuur en buitenleven.

Je leert er de Nederlandse wespensoorten te herkennen en hoe je wespenproblemen op dier- en natuurvriendelijke manieren kan oplossen. Na de Basiscursus mogen deelnemers zich wespenconsulent noemen.

Voorzitter Sjoert Fleurke van de Wespenstichting staat schuin achter een lessenaar op een verhoging een presentatie over wespen te geven. Op de voorgrond zien we de eerste rij toehoorders aandachtig luisteren.

Lezingen/presentaties

Op aanvraag geeft de Wespenstichting lezingen of presentaties over sociale wespen bij organisaties.

Denk aan:

• Imkerverenigingen
  • Natuurorganisaties
  • Overheidsinstellingen
Een man met een kunststof bakje in zijn handen, met daarin de raten en een deel van het omhulsel van een wespennest. De raten zijn als etages boven elkaar gebouwd. De man staat duidelijk gepassioneerd te vertellen. Op de achtergrond staat een man toe te kijken, en zie je een slide uit een PowerPoint met als titel 'De stofzuigermethode'. Rechts zie je op de achtergrond nog een wit pak hangen, dat is een imkeroverall.

Workshops

Voor natuurliefhebbers die meer willen weten over de sociale wesp en hoe problemen met wespen op een natuur- en diervriendelijke manier kunnen worden opgelost, bieden we educatie aan.