Over de Wespenstichting

Het doel van de Wespenstichting is het behartigen van de belangen van de inheemse sociale wespensoorten. We werken aan de verbetering van het imago van de wesp en we ontwikkelen en promoten diervriendelijke oplossingen voor wespenproblemen. Door het geven van voorlichting en advies op het Twitterkanaal @wespenvriend, via de nieuwsbrief en door middel van lezingen informeert de Wespenstichting een breed publiek over het ecologische belang en de fascinerende levenswijze van wespen. Ook worden overlastgevende wespennesten op aanvraag levend verplaatst naar betere locaties. Zo wordt talloze wespen een normaal leven gegund en belanden er minder bestrijdingsmiddelen in de natuur.

De stichting verwerft inkomsten uit lezingen, diensten en donaties. We gebruiken het vermogen voor de financiering van de activiteiten van de stichting. Onze bestuursleden ontvangen geen vergoeding. Wel kunnen alle onkosten worden gedeclareerd.

Meer informatie vind je in ons beleidsplan.

Het bestuur